Päivitetty: 2.12.2017

Pohjois-Savon Psykologiyhdistys ry:n toimialue on entinen Kuopion lääni. Yhdistyksessä on jäseniä noin 250 (v. 2017 alun tilanne). Yhdistys aloitti toimintansa vuonna 1975 ensin rekisteröimättömänä nimellä Kuopion seudun psykologiyhdistys ja vuodesta 1983 nykyisellä nimellään Suomen Psykologiliiton virallisena jäsenjärjestönä.

Yhdistys pitää sääntömääräiset kokouksensa maaliskuussa ja syys-lokakuussa. Muita kokouksia ja tapahtumia järjestetään resurssien ja toisaalta jäsenistön toiveiden mukaan. Yhdistyksen asioita hoitaa johtokunta, joka kokoontuu talvikaudella kerran kuukaudessa. Johtokunnan kokoukset ovat jäsenille avoimia.

Jäsentiedotusta hoidetaan jäsenkirjeillä, yhdistyksen kotisivuilla ja liiton sähköpostiverkoston kautta. Jäseneksi hyväksymisestäsi ilmoitetaan Psykologiliittoon. Tämän jälkeen tulee postia sekä liitolta että yhdistykseltä. Jäsenyytesi liitossa voidaan katsoa alkaneeksi jo siitä kun liitto on saanut valtakirjan jäsenmaksun perimiseksi palkastasi.

Kun henkilötiedoissasi tapahtuu muutoksia, ilmoita niistä liittoon jäsentietojen muutoslomakkeella tai os. Bulevardi 30 B 00120 Helsinki, puh 09-6122 9133. Näin varmistat tiedonkulun itsellesi.